راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی
نوشته شده توسط : تینا

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

اگر شما قصد دارید برای اولین بار به کشورهای خارجی سفر کنید؛ باید ابتدا برنامه ریزی های لازم را انجام دهید تا بتوانید بدون استرس از سفر خود لذت ببرید. بسیاری از افراد بدون اینکه برنامه مشخصی داشته باشند، یکی از کشور های خارجی را انتخاب کرده و به سفر می روند، این کار ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. اگر تا به حال هیچ سفر بین المللی نداشته اید و قصد دارید در این زمینه اقدام کنید، با آژانس مسافرتی چهار فصل همراه باشید؛ تا شما را راهنمایی کنیم.

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : یک مقصد انتخاب کنید و در مورد آن تحقیق نمایید

بسیاری از افراد، همیشه در مورد رویاپردازی خود به سفر های خارجی صحبت می کنند ولی هیچ وقت برای سفر اقدامی نکرده اند. شاید به این دلیل باشد که مقاصد گردشگری بسیاری در جهان وجود دارند و به همین خاطر انتخاب را برایشان سخت می کند. پیشنهاد می کنیم  که به جای اینکه مدام به دنبال یک مقصد ایده آل باشید یکی از کشورهای مورد علاقه تان را انتخاب کنید و برای سفر خود برنامه ریزی نمایید. تور لحظه آخری استانبول

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: طول سفر و چگونگی آن را تعیین کنید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

بعد از انتخاب کشور مورد نظر تان، باید مدت زمان، سبک مسافرت کردنتان، مقدار هزینه ای که برای سفر نیاز دارید را مشخص کنید. مثلا سفرتان 5 روزه است یا ده روزه، یا اینکه قرار است در هتل شیک اقامت کنید یا اقامتگاه های ارزان قیمت.  

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : مقدار پولی که نیاز دارید معین کنید

پیشنهاد می کنیم بعد از انتخاب سبک سفرتان، در مورد هزینه های سفر تحقیق کنید. مثلا اگر قرار است سفر یک ماه داشته باشید، به 1000 دلار نیاز دارید. بعد از تعیین بودجه می توانید برنامه ریزی و رزرو کردن پرواز ها و هتل های خود را آغاز نمایید.

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: در جهت گرفتن پاسپورت یا تمدید آن اقدام نمایید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

اگر پاسپورت ندارید و یا نیاز است که آن را تمدید کنید، حتما در اسرع وقت این کار را انجام دهید؛ زیرا بدون پاسپورت، امکان رزرو پرواز وجود ندارد. هم چنین اگر پاسپورت دارید، مطمئن شوید در طول سفر بین المللی تان، تاریخ آن منقضی نمی شود. رزرو تور استانبول

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : در مورد اخذ ویزای کشور مورد نظرتان تحقیق کنید

برای سفر کردن به کشور مختلف، به ویزا نیاز دارید. توجه داشته باشید که کشور های مختلف در سرتاسر جهان، قوانین متفاوتی در زمینه صدور ویزا برای گردشگران دارند. پیشنهاد می کنیم، قبل برنامه ریزی برای سفر، در زمینه ویزای کشور مورد نظرتان تحقیق کنید.

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: بلیط پرواز خود را رزرو کنید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

بهتر است مدتی قبل از سفر، بلیط هواپیما خود را رزرو نمایید. هم چنین اگر به دنبال سفری کم هزینه هستید، می توانید در فصل هایی به کشور مورد نظرتان سفر کنید که از تخفیف های فصلی بهره مند شوید.  

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : محل اقامت خود را رزرو کنید

پیشنهاد می کنیم در سفر تان، سراغ هتل های گران نروید. بهترین گزینه برای اقامت، آپارتمان های اجاره ای، میهمان خانه ها و کاوچ سرفینگ Couchsurfing می باشد. هم چنین بهتر است محل اقامت خود را مدتی قبل از سفر رزرو کنید تا از تخفیف های بیشتری بهره مند شوید.

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: بیمه مسافرتی تهیه کنید

حتما قبل از سفر، بیمه مسافرتی تهیه نمایید؛ زیرا اگر در طول سفر، اتفاقات بدی رخ دهد، داشتن بیمه در کاهش هزینه های درمانی بسیار موثر است. 

آفر تور استانبول

 

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : برای فعالیت هایی که قرار است انجام دهید برنامه ریزی کنید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

حتما قبل از سفر کردن، لیستی از فعالیت های مورد علاقه تان  را تهیه نمایید، هم چنین هزینه انجام دادن این فعالیت ها را مشخص کرده و بر اساس آن، بودجه خود را تنظیم کنید.

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: با اسباب جابجایی در کشور مورد نظرتان آشنا شوید

حتما قبل از سفر، در مورد وسایل حمل و نقل کشور مورد نظرتان تحقیق کنید؛ زیرا ممکن است شما بتوانید با هزینه کمتری در شهر تردد کنید ولی به دلیل اطلاع نداشتن از وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه زیادی را برای رفت و آمد پرداخت کرده اید. این کار به شما در کاهش هزینه ها بسیار کمک می کند. سعی کنید نقشه های دیجیتال دانلود کرده یا برنامه حرکت وسایل نقلیه را بررسی کنید. این کار باعث می شود، در پول و وقت تان در طول سفر صرف جویی شود و بتوانید با خیال راحت و بدون استرس از سفر خود لذت ببرید.

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : در مورد سفر و برنامه هایتان به خانواده و سفارت کشورتان اطلاع دهید

حتما در مورد سفر و برنامه هایتان، به سفارت کشورتان اطلاع دهید. همچنین در مورد کشوری که از آن بازدید می کنید، زمان سفرتان، پرواز و محل اقامت خود به خانواده تان اطلاع دهید.

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: از مدارک سفر، بلیط ها، بیمه مسافرتی و مدارک رزرو هتل خود کپی بگیرید

حتما از تمام مدارک یک کپی به همراه داشته باشید؛ زیرا ممکن است پاسپورت خود را گم کنید؛ در این شرایط، با نشان دادن کپی پاسپورت به سفارت کشورتان می توانید برای گرفتن یک پاسپورت جدید اقدام نمایید. هم چنین شما می توانید کپی تمام مدارک خود را در گوشی یا لپ تاپ خود ذخیره کنید؛ اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است برگه های کپی هم به همراه داشته باشید.

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : گواهی نامه رانندگی خود را همراه داشته باشید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

یکی از مدارکی باید در طول سفر به همراه داشته باشید؛ گواهی نامه رانندگی می باشد؛ زیرا در صورتی که بخواهید یک ماشین کرایه کنید به گواهی نامه رانندگی نیاز پیدا خواهید کرد.

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : یک سیم کارت محلی تهیه کنید

به دلیل بالا نرفتن هزینه های مکالمه خود، سعی کنید یک سیم کارت محلی تهیه نمایید.  هم چنین بهتر است از اینترنت وای فای استفاده کنید تا هزینه کمتری بپردازید.

برنامه ریزی اولین سفر خارجی: دو هفته قبل از سفر، کمی پول نقد برداشت کنید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

پیشنهاد می کنیم برای موارد اضطراری، مقداری پول نقد، به همراه داشته باشید. مثلا اگر 500 دلار پول نقد کنار گذاشته اید، بهتر است 200 دلار آن را به پول کشور مقصد تبدیل  کنید.

برنامه ریزی اولین سفر بین المللی : چمدان خود را ببندید و سفر را آغاز کنید

راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

حتما هنگام بستن چمدان، به محدودیت ها و  قوانین بار توجه کنید و از آوردن وسایل اضافی خوددرای نمایید. اگر در هنگام بستن چمدان، دچار مشکل شدید، حتما به سایر مطلب مجله چهارفصل در این زمینه مراجعه کنید.

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی,تور لحظه آخری استانبول,رزرو تور استانبول,آفر تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: